مسی ، پسری که اسطوره شد

خورخه و سلیا، پدر و مادر شده اند... :
رودریگو مارتین در 9 فوریه 1980 به دنیا می آید و ماتیاس اوراسیو، پسر دوم شان در یکی از سیاه ترین ساعات تاریخ کشور چشم به دنیا باز میکند. تاریخش 25 ژوئن 1982 است، جنگ فالکلند 11 روز قبل تمام شده. آرژانتین، شکست خورده، کشتگان (649 نفر) و مجروحانش (بیش از 1000 نفر) را می شمرد اما باید به آنها همه آن کسانی را هم اضافه کرد که هرگز آن «آتش باران» 2 ماه و نیمه را فراموش نخواهند کرد.


  چند سال بعد که سلیا انتظار فرزند سومش را میکشد، آرژانتین در «سمانا سانتا» (هفته مقدس) 1987 در آستانه جنگ داخلی قرار میگیرد.
( خیلی از جاهاشو به خاطر یه سری توضیحات راجع به جنگ های ارژانیتن وضع اقتصادی
اون موقع و ... رو حذف کردم تا متنش جذاب تر باشه و بی حوصله نشید 

به ادامه مطلب بروید


سلیا بعد از 2 پسر، دوست داشت دختردار شود ولی قرار است آنها یک پسر دیگر داشته باشند. دوران بارداری بی حادثه سپری شده ولی در ساعات پایانی مسائل پیچیده میشود. «نوربرتو اودتو»، پزشک متخصص زنان متوجه دردهای شدید جنینی میشود و تصمیم میگیرد زایمان با روشی خاصی انجام شود تا از آسیب دیدن نوزاد پیشگیری کند.

خورخه امروز هم میتواند وحشت آن لحظات را به یاد بیاورد، که وقتی دکتر به او گفت قصد دارد از چه وسیله ای استفاده کند چه دلهره ای را حس کرده، که از دکتر خواهش کرده هر کاری میتواند انجام دهد تا دنبال این روش نرود و به خاطر داستان های وحشتناکی که درباره آسیب رسیدن به بچه فلانی و از شکل افتادنش شنیده بود، نگران شده.

سر آخر هم نیازی به این یکی نشد؛

"چند دقیقه قبل از 6 صبح، لیونل آندرس مسی به دنیا می آید، با 3 کیلو وزن و 47 سانتی متر قد، به سرخی گوجه فرنگی! درحالی که به خاطر این روش زایمان یک گوشش به طور کامل تا شده بود، اتفاقی غیرعادی که مثل خیلی دیگر از نوزادان در همان چند ساعت اول برطرف می شود".

شادی جای وحشت را گرفت؛ نوزاد یک کم صورتی رنگ است ولی سالم.

بیرون بیمارستان اما شرایط کمتر آرام است، یک بمب در شهر و دیگری در «ویا کنستیتو سیون» که خورخه درآن کار میکند، منفجر شده.

تعداد انفجارها در سراسر آرژانتین در واکنش به قانون اقتضای اطاعت به 15 میرسد که کسی کشته نشده و فقط خسارت مادی برجا گذاشته، این بمب گذاری ها از کشوری دوپاره شده، غرق در درگیری های نظامی و خوابیده در گور بحران اقتصادی پرده برمیدارد.

دبیر سازمان بازرگانی اجرایی شدن قیمت های جدید کالاهای اساسی را اعلام کرده؛
قیمت شیر و تخم مرغ 9 درصد، شکر و غلات 12 درصد، برق 10 درصد و بنزین 8 درصد افزایش مییابد که به این ترتیب شرایط برای خانواده های کارگری مثل مسی – کوچیتینی دشوار میشود، اگرچه دو نفر از اعضای خانواده کار میکنند و خانه هم از آن خودشان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد