رکوردشکنی لیونل مسی در لیگ قهرمانان

لیونل مسی اسطوره آبی اناری پوشان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توانست در نیوکمپ دو گل را وارد دروازه میلان نماید و رکورد خود و روود فن نیستلروی را بشکند و در تاریخ لیگ قهرمانان جاودانه شود.


گزارش ویژه : مسی در لیگ قهرمانان جاودانه شد


اولین گل این ملی پوش آرژانتینی پنجاهمین گل فصل این او در مجموع 65 بازی او در لیگ قهرمانان اروپا و سیزدهمین گل او در رقابت های لیگ قهرمانان این فصل بود. او با این گل توانست رکورد فصل قبل خود را شکست و در ادامه توانست با زدن گل دوم رکورد فوق العاده ای را از خود به جای بگذارد.

 روود فن نیستلروی در فصل 03-2002 توانست با پیراهن تیم منچستر یونایتد 12 گل را در لیگ قهرمانان آن فصل به ثمر برساند ، این رکورد تا ساعاتی پیش بطور مشترک در اختیار او و مسی بود ، اما اسطوره آرژانتینی نشان داد هیچ چیز برای او حد و مرز ندارد و این رکورد را نیز شکست.

اعجوبه دنیای فوتبال با دو گلی که در برابر میلان به ثمر رساند توانست در جدول برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان نیز دو پله صعود داشته باشد و آلفردو دی استفانو اسطوره باشگاه رئال مادرید را پشت سر قرار دهد و با رکورد تیری آنری فرانسوی برابری کند ، اما او برای زدن 51 گل فقط به 65 بازی نیاز داشت و آنری به 114 بازی ، به همین خاطر مسی در رده سوم برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان قرار گرفت.

ادامه مطلب ...

به یاد ماندنی ترین گل های لئو مسی.

لیونل مسی موفق به ثبت 234 مین گل خود شد، در اینجا به بررسی به یاد ماندنی ترین گل های او می پردازیم:

2005/05/01: مسی در این روز در حالی که شماره 30 تیم را به تن داشت اولین گل رسمی خود را برای تیم اصلی بارسلونا به ثمر رساند. او این گل را به کمک پاس گل رونالدینیو وارد دروازه حریف کرد.


2007/04/18: او در این روز و در مرحله نیمه نهایی جام پادشاهی گلی را مشابه گل مارادونا وارد دروازه ختافه کرد. گلی که او در این دیدار به ثمر رساند باعث شد تمام جهان گل او را با گل مارادونا در فینال حام جهانی 1986 مقایسه کنند.

2007/03/10: نخستین گل او برابر رئال مادرید همراه با هت تریک بود، وی با 3 گلی که به ثمر رساند بارسا را از شکست خانگی مقابل رئال مادرید نجات داد (3-3). این آغاز کابوس های شبانه ایکر کاسیاس بود، این دروازبان فردی است که از لئو مسی بیشتر از هر کس دیگری گل دریافت کرده است.

2009/02/01: در ال ساردینرو مسی 5,000 مین گل بارسلونا در لالیگا را به ثمر رساند. این استعداد جوان بارسا با گل هایی که به ثمر رساند نامش را در تاریخ بارسلونا ثبت کرد و در کنار افرادی نظیر مارکو (زننده 1,000 مین گل بارسا در لالیگا)، پدرو زابلا (زننده 2,000 مین گل بارسا در لالیگا)، کوئینی (زننده 3,000 مین گل بارسا در لالیگا) و آمور (زننده 4,000 مین گل بارسا در لالیگا) قرار گرفت.
ادامه مطلب ...

پیروزی بارسا با رکوردزنی تاریخی مسی

بارسلونا در این دیدار برای چند دقیقه دلهره را تجربه کرد، زمانی که گرانادا در هفت دقیقه دو گل زد و بازی را به تساوی کشاند. اما بارسا اختلاف را در صدر جدول موقتا به پنج امتیاز رساند.



 هرچند گرانادا در نیمه دوم فوق‌العاده کار کرد، اما این بارسلونا بود که پنج بر سه در دیداری پرهیجان پیروز شد. لیونل مسی در این بازی هت‌تریک کرد تا بیشترین گل را در تاریخ باشگاه بارسلونا زده باشد.

اولین گل بازی را ژاوی در دقیقه 4 زد. ایساک کوئنکا از مدافع مستقیم خود گذشت و توپ را سانتر کرد، مسی با ضربه سر آن را مقابل پای ژاوی انداخت و او بدون اشتباه از فاصله شش‌متری گل‌زنی کرد.

کوئنکا روی گل بعدی هم تاثیرگذار بود. او بار دیگر از گیلرمه سیکوئیرا گذشت و توپ را روی دروازه فرستاد. هرچند به نظر می‌رسید بورخا گومس توپ را به‌خوبی دفع کرده اما مسی بلافاصله با ضربه بغل پا که به تیر دروازه هم برخورد کرد گل دوم را زد.

گرانادا در نیمه اول کار خاص دیگری انجام نداد.

ادامه مطلب ...

مسی در صدرفهرست پردرآمدترین فوتبالیست‌ها

نشریه «فرانس فوتبال» فهرستی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان منتشر کرد که لیونل مسی مهاجم بارسلونا با درآمد سالانه 33 میلیون یورو در صدر این فهرست قرار گرفته است.
  دیوید بکام هافبک لس آنجلس گالکسی و کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس با درآمد سالانه 31.5 میلیون یورو در رده دوم قرار دارد و کریستیانو رونالدو هافبک رئال مادرید با درآمد 29.2 میلیون یورو در جایگاه سوم قرار گرفته است.
.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.
پس از این سه، ساموئل اتوئو که با یک قرارداد هنگفت از اینتر ایتالیا به آنژی ماخاچکالای روسیه پیوسته بود، با درآمد سالانه 23.3 میلیون یورو جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و وین رونی مهاجم منچستر یونایتد با 20.6 میلیون یورو در رده پنجم قرار گرفته است.
 سرخیو آگرو و یحیی توره دو بازیکن باشگاه منچسترستی به ترتیب در رده‌های ششم و هفتم قرار دارند، فرناندو تورس مهاجم چلسی که اخیرا طلسم پنج ماهه گل نزدن خود را شکست در رده هشتم این فهرست قرار گرفته است.
 کاکا هافبک برزیلی رئال مادرید در جایگاه نهم قرار دارد و فیلیپ لام کاپیتان بایرن‌ مونیخ در رده دهم این فهرست قرار دارد.
  نکته جالب در این فهرست این است که نام هیچ بازیکنی از سری A ایتالیا به چشم نمی‌خورد.