مسی آقای گل لالیگا شد

 پیکارهای لیگ اسپانیا شب گذشته به پایان رسید و لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسا با به ثمر رساندن 50 گل‌زده عنوان ال‌پی‌چی‌چی و آقای گلی لیگ اسپانیا را از آن خود کند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

مهاجم بارسا از مجموع گل‌های زده خود 10 گل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در 10 بازی زننده اولین گل تیمش بود.
کریس رونالدو مهاجم پرتغالی رئال نیز شب گذشته در دیدار مقابل مایورکا عطش گلزنی فراوانی داشت اما فقط توانست در یکی از 4 گل تیمش شریک شود و در نهایت با 46 گل زده به کار خود در پیکارهای این فصل لیگ اسپانیا پایان داد.
مهاجم پرتغالی کهکشانی‌ها 12 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در 14 دیدار زننده گل اول تیمش بود.
4 گل‌زده اختلاف معنادار دو مهاجم تیم‌های برتر اسپانیا بود که تا چند هفته گذشته رقابت فشرده‌ای را برای فتح این عنوان با یکدیگر داشتند.
فالکائو مهاجم کلمبیایی اتلتیکو مادرید نیز با به ثمر رساندن 24 گل در جایگاه سوم ایستاد و گونزالو هیگواین نیز با 22 گل زده عنوان چهارم را کسب کرد.

رکوردهایی که بهترین بازیکن تاریخ؛ لیونل مسی میتواند آنها را بشکن

71 گل رائول در لیگ قهرمانان، هت‌تریک پنج‌دقیقه‌ای ویا، 1281 گل زده پله: رکوردهایی که مسی هنوز به آنها نرسیده!



 لیونل مسی باز هم رکورد شکست و این بار از رکورد 67 گل زده در یک فصل اروپایی گرد مولر گذشت. این باعث شد بیش از پیش از او به عنوان بهترین بازیکن تاریخ یاد شود.

البته هنوز بحث فراوانی در این باره وجود دارد، اما تردیدی وجود ندارد که او با فاصله زیادی بهترین بازیکن نسل خود است. شکستن رکوردها برای او تفریح پاره‌وقت این فصل بوده.

او سومین فردی است که سه بار توپ طلا را فتح کرده. آمار او اکنون با رکورد 14 گل در یک فصل جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان برابری می‌کند؛ او اولین فردی است که در یک بازی در لیگ قهرمانان (قالب جدید) پنج گل زده؛ او جوان‌ترین بازیکنی است که به رکورد 150 گل در لالیگا رسیده؛ او از رکورد 40 گل در یک فصل که متعلق به کریستیانو رونالدو است عبور کرده؛ او بهترین گل‌زن تاریخ بارسلونا در دیدارهای رسمی است؛ و البته 68 گل در دیدارهای رسمی یک فصل (که احتمالا بیشتر هم خواهد شد) او را از گرد مولر هم عبور داده. تمامی این رکوردها در چهار ماه و چند روز ابتدایی سال 2012 شکسته شده‌اند.

ادامه مطلب ...

مسی و ثبت رکورد بیشترین گل در طول یک فصل رقابتهای اروپایی

لیونل مسی، اکنون رکوردبه ثمر رساندن بیشترین تعداد گلها در طول یک فصل از رقابتهای اروپایی را به نام خود ثبت کرده است. 


Lionel Messi


او در جریان دیدار شنبه شب، هر 4 گل بارسلونا را وارد دروازه اسپانیول کرد تا بارسا با نتیجه 0-4 به پیروزی برسد و بدین ترتیب رکورد 47 گلی که دودو جرجسکو، در فصل 7-1976برای دینامو بخارست به ثمر رسانده بود را پشت سرگذاشت.

مسی دررقابتهای این فصل لالیگا، 50 گل برای بارسلونا زده است و هنوز یک بازی دیگر از رقابتهای لالیگا و دیدار فینال جام حذفی اسپانیا را نیز برای افزایش تعداد گلهایش در طول یک فصل پیش رو دارد.

کاپیتان مسی ، رکورد گرد مولر را شکست

در شبی که مسی برای اولین بار با پیراهن بارسلونا تجربه کاپیتان بودن را برای دقایقی چشید ، توانست رکورد گرد مولر را که 40 سال دست نخورده باقی مانده بود را پشت سر گذاشته تا باری دیگر نام خود را در تاریخ فوتبال ثبت شده ببیند.



 لیونل مسی باز هم رکورد شکست و به رکورد 68 گل در یک فصل گرد مولر رسید. با گل‌های او بود که بارسلونا توانست چهار بر یک مقابل مالاگا به برتری برسد. مسی با زدن این گل‌ها توانست از رکورد گرد مولر در فصل 73-1972 در زمینه به ثمر رساندن گل در تمامی رقابت‌ها عبور کند.

مسی با هتریکی که دیشب کرد، رکورد گرد مولر را با 67 گل در یک فصل شکست.

مسی 46 گل در لالیگا، 14 گل در چمپیونز لیگ، 3 گل در سوپر کاپ اسپانیا، 2 گل در جام حذفی، 2 گل در جام باشگاه های جهان و 1 گل در سوپر کاپ اروپا، در این فصل زده است.


 ده گلزن برتر اروپا در طول رقابتهای یک فصل 
بازیکنباشگاه تعداد گلفصل
لیونل مسی( آرژانتین)بارسلونا68+2011-12
گرد مولر (آلمان غربی)
بایرن مونیخ
67
1972-73
فرنک دیک (مجارستان)
زنتلورینگ
66
1945-46
گیولا زنگلر (مجارستان)
اویپست
65
1938-39
دیسی دین ( انگلستان)
اورتون
63
1927-28
جیمی مک گروری (اسکاتلند)
سلتیک
62
1927-28
رفیک رسمیا (آلبانی)   
پارتیزان تیرانا
59
1950-51
جیمی مک گروری (اسکاتلند)
سلتیک
59
1926-27
فرد روبرتز (ایرلند)
گلنتوران
59
1930-31
فرنک دیک (مجارستان)
فرنک وارشوی
59
1948-49

ادامه مطلب ...

بابا لئو .............................................!

طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا، آنتونیا روکوسو، نامزد مسی باردار است و در اواخر ماه سپتامبر و یا اوایل اکتبر، متولد خواهد شد ( در ابتدای ماه مهر). این بازیکن آرژانتینی به دوستان نزدیکش اعلام کرده که آنتونیا ، نامزد او که 4 سال است که با هم نامزد هستند باردار است و انتظار می رود تا در هفته های آتی این خبر را به صورت رسمی اعلام کند.



لیونل مسی بعد از سپری کردن فصلی پرفراز و نشیب و پشت سرگذاشتن روزهای سختی که با ناکامی بارسا در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا و ناکامی این تیم در دستیابی به جام قهرمانی لالیگا همراه بود، اکنون روزهای خوشی را سپری می کند و با فکر پدر شدنش خوش و خوشحال است.

مسی که بعد از بازی تیمش مقابل چلسی در روز سه شنبه از شدت ناراحتی گریه تلخی را سرداد، اکنون در جمع خانواده اش است و روزهای 4شنبه و پنجشنبه ، وقت آزاد خوبی بود تا این خبر را به دوستان نزدیکش اعلام کند.

این درحالی است که مدتی است که خبر باردادری نامزد مسی برسرزبانهاافتاده بود ولی کسی این خبر را تائید کرده بود. تنها چیزی که شاهدی براین قضیه بود، نحوه شادی پس از گل عجیب مسی بود. همه معتقد بودند که مسی می خواهد چیزی را با این شادی بگوید ولی ناکامی او در درخشش در بازیهای هفته های اخیر تیمش، باعث شد تا اعلام این خبر از سوی اسطوره آرژآنتینی به تعویق بیفتد.

گویا او در انتظار شادی خاصی برای گلهایش است. ولی در روزهای اخیر فرصت مناسب برای این کار دست نداده. چرا که مسی در سه بازی مهم و اخیر تیمش مقابل رئال و دوبازی با چلسی به گل نرسید.

طبق اعلام دوستان مسی، فرزند او و آنتونیا در اواخر سپتامبر و یا اوایل اکتبر به دنیا خواهد آمد.

علت اصلی کینه تاریخی مادرید و بارسلونا چیست؟

سال های سال است هواداران متعصب بارسلونا و رئال مادرید در آستانه ال کلاسیکودربی، با کینه و خشم رویاروی هم می‌ایستند اما ریشه این کینه‌توزی برای اکثر هواداران آسیایی مبهم است.


هر چند انتخابات اخیر در اسپانیا به معنای پایان سلطه سوسیالیسم و آغاز دوران فعالیت حزب مردم بوده اما در هر حال دو تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا کینه‌های قدیمی از هم دارند و این درخت خشم و نفرت ریشه در جایی غیر از سرزمین فوتبال دوانیده است.
ادامه مطلب ...