گلزنی در ال کلاسیکو- مسی 13؛ رونالدو 2

ستاره 94میلیون یورویی رئال در117 دیداری که برای این تیم به ثمر رسانده،113 گل زده (میانگین 0.96 گل درهربازی) که ارزش هر یک از این گلها 831.859 یورو است.

Lionel Messi, Cristiano Ronaldo - Barcelona, Real Madrid

یکی ازبدترین اتفاق های زندگی رونالدو این است که بامسی هم دوره است و همیشه و همه جا صحبت ازدوئل این دوستاره به گوش می رسد.فلورنتینو پرس، رونالدو را خریداری کردتا ضرب شست محکمی به بارسا وارد کند ولی گویا اکنون این رونالدو است که زیرسایه مسی فوتبال می آموزد.در دیدارهای ال کلاسیکو،ستاره پرتغالی رئال حرفی برای گفتن ندارد. برای مثال می توان به آخرین دیدارال کلاسیکو در ماه دسامبر گذشته اشاره کرد؛درآن شب مسی گل نزدولی لیدربارسا در برد 1-3 بود؛ ولی رونالدو با شنیدن سوتهای انتقادی هواداران برنابئو تحقیرشد.

ستاره 94میلیون یورویی رئال در117 دیداری که برای این تیم به ثمر رسانده،113 گل زده (میانگین 0.96 گل درهربازی) که ارزش هر یک از این گلها 831.859 یورو است.

در مقابل رونالدو، مسی قرار دارد که درسالهای اخیر همیشه درجایگاهی بالاتر از رونالدو بوده،لئو نه تنها می تواند موتور بارسلونا رااستارت بزند، بلکه گلهای مهم و سرنوشت سازی را هم برای تیمش به ثمر می رساند. دراین فصل مسی 19 گل به ثمر رسانده و کریس به 21 گل دست یافته ولی از سوی دیگر و طبق نتایج تحقیق منتشره در روزنامه «پوبلیکو» گلهای رونالدو در روند بازیهای تیمش چندان تعیین کننده و سرنوشت ساز نبوده و رونالدو برای کسب یک امتیاز به 26.7 گل نیاز دارد ولی 7.2 گل مسی، یک امتیاز برای بارها به همراه دارد.

شاید برایتان جالب باشد که تعداد گلهای این دو ستاره در رقابتهای ال کلاسیکو را هم با هم مقایسه کنید:لیونل مسی در14 باری که در دیدارهای ال کلاسیکو به میدان رفته،13 بار دروازه رئال را باز کرده (8 گل در 10 دیداردو تیم در لالیگا)،2 گل دردو مصاف ال کلاسیکو در لیگ قهرمانان اروپا، 3 گل دردو دیداررئال و بارسا در سوپرکاپ اسپانیا ،او اکنون به بازکردن دروازه رئال درجام حذفی نیاز دارد ولی ستاره پرتغالی در مجموع دو بار توانسته دروازه آبی اناری ها را با پیراهن رئال باز کند.

نتایج تحقیقات برروی مغز ستاره آرژانتینی ؛ رازهای مغز مسی

 لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا اخیرا و برای سومین سال متوالی توپ طلای فیفا را مال خود کرد. موفقیت ستاره 24 ساله بارسا اکنون همه دنیا را انگشت به دهان گذاشته و عملکرد ذهنی و فعالیت مغزی او برای متخصصان علم پزشکی هم جالب توجه شده است.


Fifa Ballon D'or 2011, Messi Before Real Betis match


درخشش مسی در دنیای فوتبال و عملکرد مغز ستاره آرژانتینی موضوع تحقیق پیتر مدندروپ، پزشک هلندی دانشگاه رادبود نیمگا است. مدندروپ به دنبال آن است تا با انجام این تحقیقات متعدد برروی فرایند مغزی این ستاره آرژانتینی به این جمع بندی برسد که مسی در طول چند ثانیه چطور تصمیم گیری می کند و اولویت بندی مغزی مسی به چه ترتیبی است.

 این تحقیق برای موسسه بررسی علوم هلند، حدود یک و نیم میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت. این درحالی است که تا به امروز این موسسه مطالعات متعددی را در مورد عملکرد مغزی افراد مختلف انجام داده ولی تحقیقات محدودی به هدف بررسی فرمان های مغز برروی فعالیت های جسمانی انجام شده است پیتر مدندروپ در این باره گفته:« مغز انسان یک کامپیوتر نیست،بلکه یک ماشین بررسی احتمالات است. مسی در طول چند ثانیه تصمیم می گیرد که بدود، توپ را پاس بدهد و یا شوت بزند و ما به دنبال آن هستیم که مغز او چگونه دراین باره تصمیم گیری می کند.چطور می شود که او تصمیم می گیرد که فلان کار را انجام دهد و راه دیگری را انتخاب نکند؟آیا بحث کارایی درانتخاب است ؟ می خواهیم ببینیم که ارگانیسم مغز او چطور کار می کند؟ همه افراد تصمیمات ناخودآگاهی می گیرند. 

به ویژه در شرایطی که در حال حرکت هستند. این تصمیم نتیجه تلفیق دید، قدرت و حس شنوایی است. » این پزشک هلندی در ادامه صحبت هایش گفت:« مسی در زمین مسابقه می داند که سایرین در کدام قسمتهای زمین قرار گرفته اند و در یک لحظه خاص او نه تنها تصمیم می گیرد که چه کار کند و به چه سمتی برود، بلکه پایش را هم به کار می گیرد و توپ را به حرکت در می آورد.» این سرعت پردازش مغز ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلوناست که پایه و اساس این تحقیق است و این پزشک هلندی در نظر دارد تا ببیند که کدام مکانیزم های مغزی در تصمیم گیری های مسی تاثیرگذارند.

مسی توپ طلای خود را به هواداران تقدیم کرد

مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا پیش از بازی مقابل رئال بتیس توپ طلای خود را تقدیم هواداران بارسلونا کرد.



لیونل مسی زننده ۲ گل بارسلونا مقابل رئال بتیس پیش از این بازی با تاکید بر توجه همه بازیکنان به مصدومیت فونتاس و این که باید به این ستاره جوان توجه زیادی صورت گیرد با در دست داشتن سومین توپ طلای خود وارد چمن نیوکمپ شد و آن را مقابل هواداران بالای سر گرفت.

 مسی توپ طلای خود را به هواداران تقدیم کرد و به پیشنهاد وی این افتخار بزرگ هم مانند جوایز و تندیس های قبلی در موزه نیوکمپ که به خانه هواداران شهرت دارد نصب شد.

 موزه نیوکمپ تحت مالکیت باشگاه بارسلونا که خود با پول مردم و رای آن‌ها اداره می‌شود نیست و به صورت مستقیم به اتحادیه هواداران بارسلونا تعلق دارد و تقدیم توپ طلا به موزه به صورت رسمی به این معنی است که مسی دیگر هیچ مالکیتی نسبت به آن ندارد. 

دانلود فیلم مراسم انتخاب بهترین های فوتبال 2011

دانلود FIFA Ballon Dor 2011 Gala – فیلم مراسم انتخاب بهترین های فوتبال 2011


fifa ballon d or gala 2011 دانلود FIFA Ballon Dor 2011 Gala   فیلم مراسم انتخاب بهترین های فوتبال 2011


FIFA Ballon Dor 2011 Gala مراسم انتخاب بهترین های فوتبال جهان دوشنبه شب در زوریخ سوئیس برگزار شد. مسی و ساوا عنوان بهترین بازیکنان زن و مرد را به دست آوردند. گواردیولا هم عنوان بهترین مربی سال 2011 جهان را به خود اختصاص داد. در این مراسم 11 بازیکن برتر جهان که تیم منتخب فیفا در سال 2011 را تشکیل می دهند، معرفی شدند. در تیم منتخب فیفا ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، جرارد پیکه، نمانیا ویدیچ، دانیل آلوز، آندرس اینیستا، ژاوی، ژابی آلونسو، کریستیانو رونالدو، وین رونی و لیونل مسی حضور دارند. به این ترتیب شش بازیکن از تیم ملی اسپانیا و 5 بازیکن از بارسلونا در این تیم حضور دارند. جایزه ی بهترین گل سال به نیمار رسید. نیمار در رقابت های فصل گذشته گل زیبایی به تیم فلامینگو زد که این گل توانست جایزه ی پوشکاش را به دست آورد. وی در راه رسیدن به این جایزه رقیبانی مانند مسی و رونی را پشت سر گذاشت. گل مسی به آرسنال در مرحله ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و گل رونی به منچسترسیتی هم نامزد دریافت زیباترین گل سال بودند. سایت بی کلک نسخه کامل و با کیفیت فیلم این مراسم را برای علاقه مندان آماده کرده است.


 

دانلود – 1.74 گیگابایت

رمز فایل: www.bikalak.com

کفش های مخصوص برای برنده توپ طلا

پسرکی که با توپ جادو می کند با هت تریک تاریخی خود در سال هی 2009، 2010 و 2011، نامش را در کنار افسانه هایی به نام کرایوف، پلاتینی و فان باستن قرار داد.


messi shoe


لیونل مسی امسال با بردن سومین توپ طلای خو، نامش را در تاریخ فوتبال جاودانه کرد. همین افتخار طراحان آدیداس برآن داشت تا دست به کار شده و به مناسبت این موفقیت کفش های مخصوصی را برای شماره 10 بارسا و تیم ملی آرژانتین تولید  کنند.

امسال هم مانند چند سال اخیر لیونل مسی جایزه بهترین بازیکن جهان را ارآن خود کرد. او که برای سومین سال پیاپی به این مهم  دست یافته من بعد تنها با حرکات فوق العاده خود نظر ها به خود جلب نمی کند، کفش های جدید لئو نیز می توانند مانند دریبل هایش چشم ها را به خود خیره کنند.

اگر هیچ بازیکنی در دنیا لیاقت پوشیدن کفش هایی  طلایی را نداشته باشد، لیونل مسی این حق را دارد.پسرکی که با توپ جادو می کند با هت تریک تاریخی خود در سال هی 2009، 2010 و 2011، نامش را در کنار افسانه هایی به نام کرایوف، پلاتینی و فان باستن قرار داد تا توپ طلا را به کلکسیون دیگر افتخارتی بیافزاید که به همراه بارسا در فصل  گذشته بدست اورده بود.

ادامه مطلب ...

مسی و نمایش توپ هایش طلایش در چمن ورزشگاه نوکمپ

 لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا در صفحه توئیترش نوشته:« یکشنبه توپ های طلایم را برای تمام آبی اناریها به نمایش می گذارم.می خواهم این توپها را با تمام افرادی که از من حمایت کردند شریک شوم.»


Messi and Daniel Alves, pele, Neymar Ballon Dor 2011


لیونل مسی درنظر دارد تادر بازی امروز،یکشنبه تیمش مقابل رئال بتیس در ورزشگاه نوکمپ، توپ های طلایش را برای هواداران تیمش به نمایش بگذارد.

[foto de la noticia]

مسی: از بردن توپ طلا متعجب نشدم

این ستاره آرژانتینی در رقابت برای به دست آوردن عنوان بهترین بازیکن سال 2011، کریس رونالدو و ژاوی را پشت سر گذاشت.



 لیونل مسی، مهاجم بارسا، تایید کرد که از بردن توپ طلای 2011 متعجب نشده است.

این ستاره آرژانتینی که در رقابت برای به دست آوردن عنوان بهترین بازیکن سال 2011، کریس رونالدو و ژاوی را پشت سر گذاشت و برای سومین سال پیاپی برنده توپ طلا شد، اعلام کرد که از بردن این جایزه به اندازه بار اول احساساتی شده است.

او در گفتگو با فرانس فوتبال گفت:" البته به اندازه سال قبل از بردن این جایزه سورپرایز نشدم. می دانستم که شانس بالایی برای بردن توپ طلا دارم و آرام بودم.

بسیار خوشحالم و احساس غرور می کنم،همان احساسی که در دو بار اول داشتم. این سومین باری بود که این جایزه را بردم اما باز هم احساساتی شدم. توپ طلا جایزه بسیار معتبری است و همه بازیکنان به دنبال به دست آوردن آن هستند.

کمی از فاصله زیادم با دو نفر بعدی تعجب کردم. کریس رونالدو وژاوی هم می توانستند برنده این جایزه شوند."

مسی همچنین این ادعا را که او به جای گواردیولا، تاثیرگذارترین چهره بارساست، به شدت رد کرد.

" این واقعا بی معنی است؛ یک بی احترامی کامل به گواردیولا. او با بارسا به همه چیز رسید و نقش اساسی در موفقیت های بارسا داشت. من هم مثل سایرین، یکی از بازیکنان بارسا هستم. گواردیولاست که تصمیم نهایی را می گیرد. من تاثیری در این زمینه ندارم."

مسی همچنین اعلام کرد دوست دارد در سال 2014 بار دیگر توپ طلا را ببرد زیرا این به معنای قهرمانی آرژانتین در جام جهانی است.

" بردن توپ طلا در سال 2014 بزرگترین آرزوی من است زیرا این به آن معناست آرژانتین در جام جهانی قهرمان شده است. به همین دلیل از دست دادن توپ طلا در دو سال آینده اهمیت زیادی برایم ندارد."

مسی:قبل از پایان عمر فوتبالی ام دوست دارم درآرژانتین بازی کنم

 لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی باشگاه بارسلونا در صحبتهایی اعلام کرده که آرزویش این است تا پیش از اتمام دوران فوتبالی اش در کشورش توپ بزند.
مسی در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرد که وقتی رونالدوی برزیلی سومین توپ طلایش را به او داد، یکی از آرزوهایش محقق شده است.


ستاره آرژانتینی در گفت و گویی اختصاصی با روزنامه اوله گفت:« در اروپا دوست دارم تا در بارسلونا توپ بزنم. همیشه در بارسلونا خواهم ماند.هرچه بیشتر،بهتر.چون در بارسلونا احساس راحتی می کنم و دراینجا محبوب و عزیز هستم . البته دوست دارم تا قبل از خداحافظی با دنیای فوتبال در آرژانتین بازی کنم. این یک رویاست و آن را محقق خواهم کرد.»
مهاجم آرژانتینی بارسا درادامه صحبتهایش با تمجید از رونالدوی برزیلی به این نکته اشاره کرد که ازدیدن رونالدو در زوریخ بسیار خوشحال شده است:« در تلویزیون بزرگی که در سالن نصب شده بود، مشغول تماشای گلهای رونالدو بودم.فوق العاده بود. رونالدو مهاجمی فوق العاده بود که همیشه عملکرد فوق العاده ای دارد و لبخند همیشه روی لبانش است.این افتخار بزرگی است که او جایزه را به من داد. این یکی دیگر از رویاهای من بود که محقق شد؛چون از بچگی همیشه یکی از طرفداران رونالدو بودم.»

هت تریک طلایی مسی؛ رکوردشکنی های مسی در زوریخ

 لیونل مسی تنها 24 سال سن دارد ولی با همین سن و سال کم و جثه ریز نقشش توانسته تمام رکوردها را بشکند. ستاره ریزنقش و جوان بارسلونا دوشنبه شب توانست سومین توپ طلای متوالی اش را به دست بیاورد تا نامش را در میان بزرگانی که این جایزه معتبر را مال خود کرده اند ثبت کند.

Blatter, Lionel Messi, Michel Platini and Ronaldo, Ballon Dor 2011

او به جمع هت تریکی های توپ طلا پیوست. پیش از مسی، یوهان کرویف در سالهای 1971،1973 و 1974 این جایزه را مال خود کرده بود و مارکو فان باستن در سالهای 1988، 1989 و 1992 توپ طلا را به خانه برده بود.
او اکنون جوان ترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال است که سه توپ طلا کسب کرده است. سه عضو دیگر باشگاه سه تایی های توپ طلا (کرویف، پلاتینی و فان باستن) اولین توپ طلایشان را در سن 24 سالگی کسب کرده بودند، سنی که مسی در آن صاحب سه توپ طلا هست

البته مسی نتوانست عنوان جوان ترین دانده توپ طلا را کسب کند؛ چرا که این عنوان دراختیار رونالدوست که با بیست ویک سال و سه ماه سن این عنوان را دراختیار دارد. بعد از او مایکل اوون بود که در سن 21 سال و 11ماهگی توپ طلا را کسب کرد و مسی با 22 سال و پنج ماه سومین دارنده جوان توپ طلاست.
ادامه مطلب ...

فهرست 30 ورزشکار پردرآمد سال جهان

براساس یک گزارش منتشرشده مرد سال جدید فوتبال جهان عنوان هفتمین ورزشکار پردرآمد سال 2011 جهان را به خود اختصاص داده است.



 به نقل از نشریه ایلوستریت، لیونل مسی که شب گذشته در مراسم ویژه‌ای در زوریخ برای سومین بار به عنوان مرد سال جهان برگزیده شد، در یک سال گذشته ۴۳،۸ میلیون دلار درآمد داشته و در جمع ۳۰ ورزشکار پردرآمد جهان عنوان هفتمی را به خود اختصاص داده است.

با توجه به این که هیچ فوتبالیست دیگری بیشتر از او در این فهرست کسب درآمد نکرده، او اکنون عنوان پردرآمد‌ترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۱ را در عین حال به خود اختصاص داده است.  
 
در این فهرست کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی که بر سر عنوان مرد سال با همتای بارسلونی رقابت داشت، با رقمی بالغ بر ۳۸،۸ میلیون دلار یک پله پایین‌تر از مسی یعنی در رده هشتم جای گرفته است.

مطابق فهرست اعلام شده در جمع ۳۰ ورزشکار کاملا پر درآمد جهان در سال گذشته میلادی، علاوه بر مسی و رونالدو، بازیکنان فوتبالی همچون وین رونی، کاکا، بکام و رونالدینیو نیز جای گرفته‌اند.

براساس این آمار تایگر ودز، قهرمان گلف ۳۶ ساله با کسب ۶۲.۲۹ میلیون دلار، پردرآمد‌ترین ورزشکار جهان در سال ۲۰۱۱ است.

پس از او فیل میکلسن با ۶۱.۱۹ میلیون دلار از رشته گلف و راجر فدرر با درآمدی بالغ بر ۵۲.۷۸ میلیون دلار از تنیس در رده های دوم و سوم جای دارند.
 

فهرست کلی در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

درباره لیومسی مرد سال 2011؛ازخلقت تو خوشحالیم

نل اندرس مسی درسال 1987در روزاریو،‌ سانتافه خاک ارژانتین به‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه‌وقت بود.


Messi - balon de oro


لیونل  مسی بهترین بازیکن سال 2011 جهان. این پسر 24 ساله که در تمام جهان محبوب است جز ارژانتین امشب امشب  را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد. او در زوریخ برای سومین بار پیاپی بهترین بازیکن جهان شد و به نوعی در تصاحب توپ طلا هت تریک کرد.

لیونل اندرس مسی درسال 1987در  روزاریو،‌ سانتافه  خاک ارژانتین به‌دنیا آمد. پدرش خورخه هوراکیو مسی، کارگر کارخانه بود و مادرش سلیا ماریا کوچیتینی٬ یک نظافتچی نیمه‌وقت بود.  همانطور که از اسم والدین لئو مشخص است اصلیت والدین مسی ایتالیایی است و به شهر آنکونا باز می‌گردد. جد او، ‌آنجلو مسی در سال ۱۸۸۳ به آرژانتین مهاجرت کرد.


حتما به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب ...